Co lubię w lecie

 

Lubię lato. Lubię opalanie na tyłach ogrodu. Ten zapach spalonej słońcem trawy. Jest w tym coś magicznego, coś, od czego otwiera się umysł. Z chęcią wyciągam mojego e-booka i po raz kolejny czytam ulubione książki.

Na samą myśl o tym, że nie muszę zakładać na siebie miliona warstw, żeby wyjść na 5 minut do sklepu – moja głowa eksploduje radością. Bo co może być lepszego niż to uczucie, że wystarczą pierwsze lepsze spodenki, bluzka na ramiączka i klapki za 7 złotych? No właśnie!

Skąd takie rozległe wstępy? Bo właśnie tak ubrana, byle jak i na szybko, z pryszczatą paszczą, spalonymi ramionami (jakby nie było kremu z filtrem w domu..) i mlekiem, byłam dziś podrywana w spożywczaku. Tylko w lato mogło się coś takiego zdarzyć! Tylko w lato, w nieklimatyzowanym sklepie o nazwie “Super Sam”, przeciętnej prezencji facet mógł podejść do mnie i powiedzieć, że ładnie wyglądam.

Nie powiem, nie był brzydki. Był taki o, przeciętny, ale miał takie ładne uszy. Nie za małe, nie za duże, nie odstawały, ale też nie były przyklejone do głowy. I właśnie ten Pan z Uszami prawił mi komplementy nad nabiałem. Gdyby nie fakt, że czułam się dziwnie skrępowana (może to przez te moherowe “panienki”, które co chwilę się koło nas przepychały”) to mogę powiedzieć, że nawet nam się miło rozmawiało. Bo przecież wszyscy wiedzą, że miło jest słuchać komplementów i udawać, że się zaprzecza.

Co prawda na komplementach się skończyło, Pan z Uszami pozostawił mnie na chodniku przed sklepem, a ja zastanawiam się czy to jest to dzisiejsze słońce czy po prostu moja pełna kros twarzyczka jest taka urocza.

Sielanka się skończyła – jest wieczór. Ale Pan z Uszami to zdecydowanie powód, żeby się uśmiechnąć i powiedzieć sobie, że to nic, że rozstępy, to nic, że brzuszek, to nic, że pryszczata twarz – ktoś docenia ogół.

Dziękuję.

1e9262773963bd8d416a402c30f9fa54

Skomentuj

