What if God was one of us?

Lubię siebie rano. Mam takie różne przemyślenia, na które nie stać mnie w ciągu dnia czy wieczorem, kiedy jestem zbyt zajęta spaniem. Dziś pomiędzy jednym ziewem, a drugim myślałam o tym jak bardzo inaczej wyglądałoby moje życie, gdybym wierzyła w boga. Nie jakiegoś konkretnego, ale jakiegokolwiek. Tak po prostu.

Może omijają mnie jakieś niezwykłe doznania psychiczne, duchowe. Nie wierząc w kogoś, kto wciąż nade mną czuwa, w rzeczy, które po prostu są i nie ma z nimi dyskusji, a których tak na prawdę nie mogę zobaczyć.

Ten dyskurs z samą sobą jest wciąż otwarty, bo potrzebowałam kawy. No i skończył się poranek. Trzeba było się ogarnąć. Poza tym chyba nie chcę niczego zmieniać. Jest mi dobrze tak jak jest.

4 uwagi do wpisu “What if God was one of us?

  1. Ale był okres w którym w Boga wierzyłaś, żeby móc porównać? Ja np. pochodzę z katolickiego domu więc wartości chrześcijańskie były mi wpajane od małego dopiero potem życie przekonało mnie, że to bulshit. I powiem Ci, że porównując moje życie z i bez religii, bez jest mi lepiej. Czuję się wolna i nie ograniczam swoich działań ze względu na nauki religii, które w większości są sprzeczne. Może są ludzie, którzy potrzebują jakiegoś niewidzialnego bytu na któy mogliby zrzucać swoje niepowodzenia i porażki. Myślę nawet, że w ten sposób zrodziła się religia.

    1. Ja też jestem z katolickiej rodziny. Pamiętam chodzenie do kościoła z babcią co niedzielę, pierwszą komunię i to, że jakoś tak w pewnym momencie pomyślałam, że chyba jednak nikt nie słucha moich modlitw i że tego nie potrzebuję, żeby się ogarniać. I tak przez kilka lat to we mnie było, po czym przy tych wszystkich bierzmowaniach stwierdziłam, że nie – nie wierzę. Bo czułam, że religia jest kulą u nogi. Poza tym – kościół nie przepada za takimi osobami jak ja😀

  2. Kościół to przepada chyba tylko za bezwolnymi idiotami ślepo podążającymi za wskazówkami księży.
    Owszem, znam gorliwych katolików nawet takich w moim wieku.
    I księży kilku takich w dechę też.
    Wiesz co, Ina? Ja to myślę że Bóg się ewakuował do lepszej rzeczywistości dobre kilka stuleci temu😉

Skomentuj

