22 marca

OSTRZEGAM – BĘDZIE OSOBIŚCIE.

Ostatnie dni są pełne pierwszych razów. Pierwszy dzień na uczelni po długiej „chorobie”, pierwsza wizyta u rodziców Patryka od momentu, kiedy przyjechali nas wyciągać ze Słowacji (nie opowiedziałam tej historii – mieliśmy wypadek w drodze do kliniki – opowiem kiedyś, bo jest co), pierwsze normalne jedzenie, a nie sucharki z keczupem, pierwsza kawa, pierwszy dzień wiosny (to tak trochę abstrahując, bo i tak by przecież przyszedł). Wszystko wydaje się pierwsze. Pierwsza kłótnia, pierwsze godzenie się.

Dwa tygodnie od zabiegu – tyle miałam powiedziane, że powinnam zaczekać z seksem. Żeby nie było zakażeń, że jeszcze będzie krwawienie, że też dla psychiki. Dwa tygodnie, uwierzcie mi, to dużo, a przynajmniej dla mnie i mojej psychiki, która bardzo szybko się dostosowuje do wielu rzeczy.

Przez dwa tygodnie odpuściłam sobie marzenia o pierścionku i białej sukience. Zabieg dużo w nas zmienił. Sprawił, że oboje przewartościowaliśmy swoje życie. Tak więc przez ostatnie dni mało subtelnie starałam się zasugerować rozmowę o małżeństwie, bo miałam ochotę wyjaśnić kilka rzeczy. No i się doczekałam, bo przy wczorajszym piwie i seansie Dextera – Patryk przemówił. Bardzo przemówił. Streszczając i skracając wyszło na to, że on by chciał, ale nie jesteśmy stabilni finansowo (bo nie jesteśmy), że ja mam studia („ale to właściwie nic by nie zmieniło w tej materii”) i że nie zamierza mnie zmieniać na lepszy model (to akurat pożyteczna informacja). Ponadto: to był błąd, że próbował zrzucić całą decyzję o aborcji na mnie, bo decyzja była wspólna (well, fuck me, it wasn’t); faktycznie nie mamy pieniędzy na dziecko; faktycznie powinnam najpierw skończyć studia i zastanowić się jak chcę, żeby wyglądało moje życie. I’m happy at some point.

A co do pierwszych razów jeszcze – pierwszy seks też mamy za sobą. Czułam się jak dziewica. Przez chwilę.

Skomentuj

