Polecam!

Jakiś czas temu czytałam wpis o serialach, które są warte uwagi. Znalazły się tam produkcje nie tylko zagraniczne, ale (CO SIĘ DZIEJE) i kilka polskich. Pozycji było około 10 – jedne znałam, drugie nie, ale poczułam inspirację. Wenę. Natchnienie.

Tak – napiszę o tych serialach, które ja uważam za zajebiste i warte zarwania dni i nocy. Z czystego lenistwa wybrałam 4 – dwa polskie i dwa zagraniczne. Zapraszam!

WAŻNE! PAZI! Nie jestem znawcą kina, opisy trącą amatorką i subiektywizmem. Proszę się z tym pogodzić i czytać albo oburzyć i iść dalej.

1. Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events

Po dość słabym filmie z 2004 roku z Jimim Carreyem ucieszyłam się, że Netflix (którego serdecznie wszystkim tu zgromadzonym polecam) podjął się zekranizowania moich ulubionych książek, które pochłaniałam nocami kilkanaście (!) lat temu. Jeszcze przed oficjalnym thrillerem zachwycałam się obsadą (Neil Patrick Harris i Patrick Warburton – dziękuję, nie trzeba mi więcej), a po obejrzeniu zapowiedzi obiecałam sobie odciąć rękę jeśli nie dam rady obejrzeć tego serialu od razu, w dniu premiery.

Jestem zachwycona tym jak wiernie zostały odwzorowane opisy z książek. Że ich autor pojawił się w kilku scenach. Że role są wygrane, a scenografia i kostiumy sprawiają, że mam orgazm przy każdym odcinku. Do tego partie śpiewane – NPH z jego głosem wymiata. Co ponadto? Chociażby śmiałe odniesienia w dialogach do Netflixa czy zgrabnie wplątanie wątki, które znam z kolejnych (jeszcze niezekranizowanych) książek.

2. Pakt

Produkcje z Marcinem Dorocińskim szarpię jak Reksio szynkę – bardzo i intensywnie. Pakt dotąd dorobił się 2 sezonów puszczanych na HBO GO (oraz Torrentach). Długo można by mówić o obsadzie (mistrzostwo!) czy o scenografii (drugie mistrzostwo – Polska jak w mordę strzelił). Bardziej jednak zaciekawiło mnie to, że nie widać spadku między pierwszym, a drugim sezonem. Czemu tak się tym zainteresowałam? Pierwszy sezon jest wzorowany na Mammon (którym tez swojego czasu się fascynowałam), zaś drugi jest już realizacją samodzielną, która opowiada już inną historię, ale przy użyciu niektórych bohaterów z pierwszej części, więc mamy tu całkiem przyjemną kontynuację, a jednocześnie nie mielimy od nowa tego samego.

3. Rita

Drugi (i ostatni) z serialów zagranicznych to duńska produkcja licząca trzy sezony (na Filmwebie są oznaczone dwa) szkolnego szaleństwa. Główną bohaterką jest Rita, nauczycielka w duńskiej szkole, matka 3 dzieci w wieku szkolno-dorosłym (czyli same kłopoty). Rita to rozwódka lubiąca seks z przełożonym (dyrektorem szkoły), to wyluzowana społeczniara, to dobra przyjaciółka i czasem trochę gorsza matka.Każdy z odcinków przedstawia jakiś „problem” – mamy więc homoseksualizm, ciąże, biedę, aborcje, patologię, problemy związkowe i inne odbierające sen z powiek zagadnienia.

Oglądając Ritę warto zwrócić uwagę na postaci drugoplanowe, ponieważ są one tak niesamowicie wyprofilowane psychologicznie, że czasem Rita przestaje być głównym bohaterem.

Nie wiem dlaczego przed Netflixem nie słyszałam o tym serialu. Nigdy nie rzucił mi się w oczy na stronach, które oferowały naprawdę zróżnicowany wybór seriali, a był czas kiedy dość dokładnie zapoznawałam się z propozycjami polskich stron o tej tematyce. Anyway, szukacie czegoś nowego, czegoś, co odświeży wasze głowy po amerykańskich produkcjach? Obejrzyjcie Ritę. Naprawdę warto.

* Mnie tak ogarnął szał na punkcie tego serialu, że zaczęłam się nawet ubierać tak jak Rita – w koszule w kratkę. Na obcisłe jeansy trochę przygrubo, ale koszule – jak najbardziej!

4. Wataha

Watahę (PL) pierwszy obejrzał Patryk 2 lata temu i już wtedy stwierdził, że będę zachwycona. No i byłam. Podobnie jak Pakt jest to produkcja od HBO POLAND. Opowiada o straży granicznej w Bieszczadach. Mamy tu kilka ciekawych aktorów, którzy świetnie wgrywają się w rzeczywistość tego serialu. Piękne scenerie, zajebiste dialogi, wszystko wygrane jak należy no i do tego intryga. Są i strzelaniny i pościgi i morderstwa i jakieś seksy też są jak komuś brakuje w życiu. Każdy odcinek kończy się w taki sposób, że nie sposób się oderwać i nie obejrzeć „jeszcze tylko jednego następnego”. Sezon również skończył się tak, że miałam ochotę jechać do HBO i zmusić ich, żeby od razu nagrywali następny. Jestem bardziej niż szczęśliwa, ponieważ jakoś na wiosnę ma wyjść nowy. Thriller sprawił, że czekam z zapartym tchem…

7 uwag do wpisu “Polecam!

  1. Pamiętam jak PAKT wchodził i wszyscy dookoła mówili jaki on dobry. Ja nie oglądam polskich seriali, no więc myślę „spróbuję”. Zobaczyłam to i owo i nadal nie oglądam polskich seriali. Moim zdaniem nie ma o co tyle szumu. Przeciętny. Nie podoba mi się.

    1. Ja miałam tak kiedyś z polskimi filmami, ale jakoś w międzyczasie powychodziły nowe, lepsze, ciekawsze, dograne pod wieloma względami i oglądam 😉

  2. W tamacie SERII NIEFORTUNNYCH..
    Obejrzelismy z ostatnio 3 pierwsze odcinki.. No i jakos tak nie wiem.. Nie znam ksiazek, wiec w temacie ksiazka vs serial sie nie wypowiem. NPH generlanie super, scenografia itd. tez.. Ale.. No nie wiem.. Jakos nie moge sie przekonac do tej serii.. Generalnie to chyba cos dla „mlodziezy” w wieku 12-18 lat.. Zrobione owszem dobrze, ale.. No nie wiem, jakos nie moge sie przkonac.. To tak troche jakby jarac sie serialem/filmem Harry Potter.. (puenty brak..)

    1. Ja się jaram Harrym. Ale jaram się też kremem w opakowaniu w kształcie pandy z liściem albo pomponami przy czapce, więc tak – jestem dziwna 😀

  3. Jak znaleźć Rite na filmwebie? Chętnie bym się zapoznala głębiej. Ja się jaram Vikingsami i Shameless. Wieloma innymi też, ale te dwa polecam z pamięci 😀

      1. Dziękuję, nie wyskoczyło mi to nawet w propozycji po wpisaniu hasła Rita. Ale może to dlatego, że na komórce.

Skomentuj

