Dziwność, nostalgiczność, starość

Mam na Fb zalajkowane swoje byłe gimnazjum, które w międzyczasie połączyło się wraz z sąsiadującą z nim podstawówką w Zespół Szkół. Zmiana ta spowodowała przypływ gotówki z UE, z urzędu miejskiego, wojewódzkiego i nie wiadomo jeszcze kogo. Z tych pieniędzy została wybudowana duża, nowoczesna hala sportowa. Rozwiąże ona odwieczny problem klaustrofobicznych salek gimnastycznych, na których gra w siatkówkę graniczyła z cudem, a skoki na koźle równały się z pocałowaniem ściany.

Ale nie chodzi o funkcjonowanie tej szkoły. Jasne, fajnie, że pojawiły się tam wreszcie prysznice (nastolatki, po wf-ie, spocone – wreszcie przestaną śmierdzieć). Super, że wreszcie pojawiły się tam szatnie z prawdziwego zdarzenia, a podłoga nie zagraża życiu (ah te wystające klepki…).
hala sportowa

10 lat temu chodziłam do tego gimnazjum. Na miejscu hali sportowej był trawnik, na którym rzucało się oszczepem, biegało, trzaskało dziesiątki przysiadów i odliczało do dwóch. Było tam też boisko do kosza, zaraz obok do siatki, a dalej największe – do piłki nożnej. Tego pierwszego już nie ma. Nie ma też równoważni, na której przesiadywałam słuchając Evanescence i Nightwisha (emo time, razem z nadmiarem czarnej kredki dookoła oczu). Chodniki nie są już z płyty, ale z kostki.

Wszystko wygląda inaczej. 10 lat to tyle czasu. Tak wiele się zmieniło. Mam wrażenie, że nie ma we mnie już niczego, co łączyłoby się z „tamtą” mną. Niby normalne, ale patrząc na zdjęcia miejsc, których już nie ma, a które kiedyś były „moje”, z którymi mam jakieś wspomnienia, które jakoś mnie ukształtowały… Hm. Zrobiło mi się dziwnie. Nostalgicznie. Jakbym coś straciła.

tl;dr

Zobaczyłam zdjęcia hali sportowej koło swojego byłego gimnazjum i poczułam się stara, bo dostrzegłam jak zmienił się świat przez 10 lat.

Čujemo se!

2 uwagi do wpisu “Dziwność, nostalgiczność, starość

Skomentuj

