Triggered!

Dziś czytam na TVN24: „Niemowlak zostawiony w oknie życia we Wrocławiu” i pytam się  – skąd ta sensacja? Czy nie po to są te okna, żeby dać kobiecie wybór? Czy nikt przez sekundę przed publikacją tego materiału nie zastanowił się nad ideą tych okien? Bo mam wrażenie, że nie bardzo. Ogólnopolski artykuł o tym jak to małe dziecko zostało zostawione w miejscu do tego przeznaczonym – i to jest takie dziwne.

Z komentarzy wynika, że społeczeństwo tylko w części dorosło do rozsądnych decyzji. W większości jednak jesteśmy przykrą, zawistną masą, która nie potrafi (nie chce?) spojrzeć na sprawę z innej perspektywy niż nasza własna.

Delikatnie abstrahując – chciałam się ostatnio zapisać do ginekologa w miejscowej przychodni. Recepcjonistka powiedziała, że najbliższy termin to początek września, czyli miesiąc oczekiwania. Wytłumaczyłam, że sytuacja jest dość pilna i że nie mogę czekać kilkadziesiąt dni. W odpowiedzi usłyszałam, że gdyby lekarz miał przyjmować wszystkie panie, które tak mówią to nie wyszedłby z przychodni do domu. Dla porównania dzień później byłam już w prywatnym gabinecie. Zostały mi zrobione wszystkie potrzebne badania, a lekarka nie sprawiała wrażenia, jakby robiła mi łaskę, że przyjmuje pacjentki. Cena – 150 złotych. Fachowa opieka, na czas, bez nerwów i traktowania jakby lekarz był bogiem.

Co z tymi kobietami, dla których 150 złotych to kwota nie do przeskoczenia? Czekają na wizytę w publicznym ośrodku, zdane na łaskę lub niełaskę chorego systemu opieki zdrowotnej, która nas, kobiety, ma w poważaniu.

Dlatego tak bardzo drażnią mnie gównoburze o okna życia, o kobiety, które korzystają z możliwości, która została im dana. Bo problem nie jest w nich, a w systemie opieki ginekologicznej, który (jeśli bezpłatny) ma nas w dupie.

W którymś z komentarzy jedna pani napisała, że może dlatego nagłaśniają takie sprawy, bo „niektóre nie wiedzą, że tak można” (oddać do okna życia). Czy to nie jest wskazówka do tego, że brakuje nam edukacji seksualnej? Że brakuje nam świadomości? Że opieka ginekologiczna jest dostępna, ale albo dla tych, które mają pieniądze albo tych, które mogą czekać w nieskończoność.

Tak, wylałam żale. Możecie już wrócić do swoich żyć 🙂

Skomentuj

